DAG 7, eerste Franse les! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 7, eerste Franse les! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 7, eerste Franse les!

Blijf op de hoogte en volg Doke

22 September 2014 | Frankrijk, Marseille

Vandaag heb ik mijn eerste Franse les gehad. In mijn klas zitten bijna allemaal mensen die in Frankrijk wonen omdat ze hun liefde hier hebben gevonden of omdat ze hier (willen) werken. Het verstaan en praten van Frans is nog steeds lastig, de regels weet ik wel. Maar dat is nu precies wat we leren tijdens de les. Misschien dat ik volgende week daarom naar een hoger niveau ga.
Paloma moest vanmorgen naar de dokter en ging daarom niet naar school. Ik moest haar rond twee uur wel naar school brengen. Blijkbaar had zij van haar vader begrepen dat ze de hele dag niet naar school hoefde omdat ze ziek was. Dus ze wilde niet mee. Gelukkig was de schoonmaakster er, en kon zij mij helpen Paloma over te halen. Onderweg naar school was er niets meer aan de hand en was ze super lief en grappig.

Tijdens het avondeten heb ik weer dingen geleerd over de Franse taal. Hoe zeg je bijvoorbeeld dat iets van jou is, aan jou toebehoort? Ik dacht: “C’est de moi.” Nee dus. Het is: C’est à moi.” of “C’est le mien.” Dat laatste heb ik helemaal nooit geleerd.. Als je iets hebt gegeven, dan zeg je “C’est de moi.”

Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6155

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: