DAG 8, Paloma nog steeds ziek.. :'( - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 8, Paloma nog steeds ziek.. :'( - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 8, Paloma nog steeds ziek.. :'(

Blijf op de hoogte en volg Doke

23 September 2014 | Frankrijk, Marseille

Vandaag zou Paloma gewoon naar school gaan, ondanks dat ze nog een beetje ziek was en aan de antibiotica zat. Onderweg naar school zat ze erg te hoesten en op een gegeven moment kwam er eten mee omhoog. Ik vond niet dat ze zo naar school kon gaan. Ook om haar lerares er niet mee te belasten, maar natuurlijk vooral voor Paloma. Hoewel het leek alsof zij er niet heel veel last van had.. Ze heeft in totaal drie keer overgegeven. Eén keer voor de ingang van de school. Er was geen mogelijkheid om het schoon te maken, vond ik, dus ik heb het maar liggen en ben met Paloma terug naar huis gegaan =$
Isabelle was zich thuis aan het klaarmaken voor haar werk en heeft toen de oma van Paloma gebeld, Mami France, om te vragen of zij voor Paloma kon zorgen vandaag. Mami France zou haar om 14h komen ophalen en zal haar morgen weer terug brengen. Net voordat Paloma naar zumba moet. Ze kwam uiteindelijk om 15h. Ze was overigens wel erg aardig! Ze zei dat ze geen accent bij mij kon horen. Dat kan niet waar zijn.
Het was gelukkig gezellig met Paloma (zie filmpje). Twee keer een beetje moeilijk, omdat het niet naar haar zin ging. Maar als ik haar duidelijk uitleg waarom iets niet mag of waarom ze iets moet doen, merk ik dat ze het snel accepteerd. Soms zit de Franse taal alleen nog in de weg..
Omdat Paloma bij haar oma blijft slapen, hoef ik als het goed is morgenochtend niets te doen. Dus dat wordt eindelijk uitslapen!

  • 23 September 2014 - 23:07

    William:

    Hoi Doke,

    Als ik het filmpje aanklik hoor ik alleen geluid maar zie geen beeld. Wel een leuke stem.

    Groetjes Pap

  • 25 September 2014 - 11:13

    Alex Kelderman:

    Bonjour Doke,

    Comment ça va ? Ton père m'a dit que tu es à Marseilles maintenant et que tu apprends le français. C'est super !!!!!
    Je suis très curieux d'avoir de tes nouvelles.
    Qu'est-ce que tu trouves de Marseilles ? Moi, j'aime bien cette ville magnifique ! Tu as déjà été dans le vieux port ?
    Moi je me souviens de la Rue de la République ( notre hôtel était dans ce quartier).
    Voudrais-tu m'envoyer un mail pour me dire comment ça va avec toi en France.
    Madame Kriek et moi, nous te souhaitons beaucoup de plaisir en France !!!!!

    Amicalement et un grand bonjour de ton ancien lycée

    Alex Kelderman
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 6157

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: