DAG 18, Paloma, fietsen, strand :) - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 18, Paloma, fietsen, strand :) - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 18, Paloma, fietsen, strand :)

Blijf op de hoogte en volg Doke

03 Oktober 2014 | Frankrijk, Marseille

Ik heb eindelijk gefietst! Het was maar tien minuutjes naar het strand en tien minuten terug, maar het voelde vertrouwd :) Op de meeste plekken zijn er geen fietspaden, alleen bij het strand en op sommige grote wegen. Een aansluiting van een fietspad naar een andere straat of de overkant is dan ook ver te zoeken. Je moet goed opletten, maar het gaat! Ik heb alleen nog niet richting het centrum gefietst..
Misschien moet ik ook even vertellen over het rijgedrag hier in Marseille. De mensen rijden als idioten, maar toch heb ik nog geen ongeluk gezien. Oja wel, de eerste dag dat ik hier aankwam. Maar dat was op de snelweg. De meeste mensen hebben lak aan het rode stoplicht. Als er ergens een ontstopping van auto’s is, weet je dat er iemand door rood heeft gereden of ten onrechte voorrang heeft genomen. De mensen beginnen dan vaak als gekken te toeteren. In het verkeer hebben ze allemaal haast, maar op tijd zijn voor een afspraak? Ho maar. Misschien juist omdat ze al te laat zijn.. Voetgangers over laten steken bij het zebrapad? Geen sprake van. Hoewel ze dit eigenlijk ook niet in Amsterdam doen, dus dat ben ik wel gewend. Gelukkig loop ik ook vaak met een kind en dan laten ze je meestal wel voor ;)
Vandaag ben ik dus naar het strand geweest, samen met Gabi en Anna. Een veel mooier strand dan het eerste strand waar we heen waren geweest. In de twee weken dat ik hier nu ben, heb ik voor de eerste keer gezond :D Nu ik weet dat het strand helemaal niet zo ver weg is met de fiets, ga ik daar zeker vaker heen! Ook kun je er heel goed joggen en daarbij heb je tijdens het joggen een super mooi uitzicht. Dus dat wil ik ook gaan doen!
Paloma was vandaag weer erg lief. Maar als ze iets moet doen, gaat het bijna altijd erg langzaam. Het is altijd: “Attends.” Dan gaat ze eerst iets anders doen en na 5 minuten (?) doet ze dan eindelijk wat je gevraagd hebt. Misschien overdrijf ik.. 4 minuten. Altijd attends, attends, attends. Dat zij ik ook tegen haar en nu zegt ze het zelf ook nadat ze “attends” heeft gezegd: “Toujours attends.”

  • 04 Oktober 2014 - 10:39

    Annemieke:

    Misschien een helmpje op?

    Kus.
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6164

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: