DAG 19&20, weekendje Nice! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 19&20, weekendje Nice! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 19&20, weekendje Nice!

Blijf op de hoogte en volg Doke

04 Oktober 2014 | Frankrijk, Nice

Wauw! Wat is Nice een mooie stad. Zaterdag was er een Au Pair reünie in Nice waar alle Au Pairs van de Franse organisatie bij elkaar kwamen. We gingen met z’n vijven (Ella, Gabi, Sophia, Luisa en ik) met de auto van Luisa naar Nice en bleven daar voor een nachtje slapen in een hostel. Luisa reed.. Ze was de hele tijd aan het praten, eten en drinken. In ieder geval niet aan het opletten. Ze reed 80/90 waar je 130 mocht. Ze begreep denk ik niet dat je de borden moest lezen om te weten waar je heen moest en parkeren vond ze ook erg moeilijk. Maar ik leef nog, dus alles is goed gegaan!
De reünie zelf stelde niet zoveel voor. De begeleiders hielden even een klein praatje en daarna werd er een buffet van allemaal kleine hapjes neergezet. We konden eten en met elkaar praten. Er waren ongeveer dertig meiden en één jongen! Op een gegeven moment begonnen er mensen weg te gaan en toen zijn Gabi, Ella en ik rond gaan lopen in Nice. Zoals ik al zei, Nice is echt heel mooi. Mooier dan Marseille =$ De straten, maar vooral de huizen zijn veel schoner. Veel huizen zijn kleurrijk en dat maakt de stad al een stuk vrolijker. Er zijn veel (groene) parken (zie filmpje) en veel palmbomen! We zijn, denk ik, door het grootste park van Nice gelopen en vervolgens langs de haven en het strand terug naar onze kamer gegaan. Het strand bestaat wel uit stenen in plaats van zand. In dat opzicht is Marseille fijner.
Om negen uur kwamen Marijana, Anna-Lena (een Au Pair uit Nice, zij zat voor mij in het gezin waar ik nu zit. Maar zij hield het maar twee weken vol :p) en een vriendin van Anna-Lena naar onze kamer. Daar hebben we wat gedronken en om tien uur gingen we naar Place Masséna. Daar hadden we met de Au Pairs van de reünie afgesproken om uit te gaan. Omdat we met zo’n grote groep waren, kwamen we bijna nergens binnen en iedereen wilde iets anders. Uiteindelijk ben ik toen met Gabi, Ella en Marija naar de Irish Pub gegaan. Wat zijn de jongens mooi in Nice! In Marseille heb ik er nog niet zoveel gezien.. Na een tijdje gingen Ella en Marijana naar een andere bar/club en Gabi en ik bleven daar.
De volgende ochtend werden we allemaal al vroeg wakker, omdat er een marathon bezig was bij het strand. Er liep een man door een microfoon te blèren en de muziek stond keihard. Ach ja, zo konden we de rest van de dag langer van Nice genieten..
Na in een paar SUPER LEUKE winkeltjes geweest te zijn, gingen we met zijn vijven naar de waterval. Ja, er is een waterval in de stad! Ik weet niet zeker of hij natuurlijk is. Daar kwamen we Lara en Leonie (ook een Au Pair) tegen. Vanaf de berg had je een heel mooi uitzicht over de stad en de zee. Sophia, Luisa en Ella wilden graag naar de markt, dus zij gingen daarheen. Lara en Leonie waren we al kwijtgeraakt. Gabi en ik wilden dingen bezoeken nu we toch in Nice waren. We wilden naar La cathédrale Saint Nicolas gaan, maar helaas was dat te ver lopen binnen de tijd die we nog hadden. We wisten niet wat we anders konden bezoeken, dus we zijn langs het strand terug gelopen naar het centrum. We hebben nog even op het strand gezeten en zijn daarna terug naar de auto gegaan waar we hadden afgesproken. Het weekendje Nice was voorbij :(

  • 06 Oktober 2014 - 22:12

    Annemieke:

    Nice in Nice!

    Kusje
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6173

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: