Herfstvakantie :) - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu Herfstvakantie :) - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

Herfstvakantie :)

Blijf op de hoogte en volg Doke

28 Oktober 2014 | Frankrijk, Marseille

Eindelijk, Paloma doet haar "dodo". Ze luistert zo slecht de laatste tijd. Dan moet ik weer boos worden en uiteindelijk luistert ze wel. Maar het is niet de manier waarop ik met haar wil omgaan. Ik hoop dat het door de vakantie komt, door de onregelmatigheid en dat het weer beter gaat als ze weer naar school moet.

Vorige week vrijdag ben met ik met een paar Au Pairs 's avonds gaan bowlen en poolen. In een soort speelhal, buiten het centrum. Een erg leuke plek waar veel jongeren komen. Helaas heb je wel een auto nodig om daar te komen. Dus ik kan er alleen nog een keer heen als ik weer met iemand mee kan rijden :)

Zaterdag ben ik weer naar het strand geweest. Toch wel erg fijn dat dat hier nog gewoon kan! 's Avonds ben ik nog even gaan joggen en toen heb ik twee stranden ontdekt waarvan ik niet wist dat ze daar zaten. Die wil ik zeker nog een keer bezoeken!
Zondag heb ik samen met Kira wel bijna zes uur rondgelopen door Marseille. Ons eerste plan was om alleen door de wijk Roucas-Blanc te lopen. Een wijk in Marseille met veel grote, dure huizen (en veel trappen..). Uiteindelijk kwamen we bij Vieux Port uit en vanaf daar zijn we terug gelopen via de Corniche. Corniche Président John Kennedy is een kustweg langs de Middellandse Zee, van wel vijf kilometer lang! Op veel plekken langs de boulevard zijn er hele lange banken waar mensen vooral gaan zitten om van het uitzicht te genieten.
We hebben op het strand de zonsondergang bekeken en zijn daarna naar Le Stade Vélodrome gelopen. het stadion van Olympique de Marseille is net gerenoveerd en dit weekend was de officiële opening. De binnenkant was niet heel indrukwekkend, hoewel erg groot (natuurlijk). Maar de buitenkant vind ik zelf erg mooi!

Er werd me gisteren verteld dat ik beter werd in het Frans. Dat hoor ik graag :)
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6165

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: