DAG 3, verdwaald.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 3, verdwaald.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 3, verdwaald..

Blijf op de hoogte en volg Doke

19 September 2014 | Frankrijk, Marseille

Het was vandaag de bedoeling dat Paloma in de ochtend naar school zou gaan, ondanks dat ze ziek was, zodat ik alsnog naar Centre Guillaume Farel kon om mij in te schrijven voor de Franse lessen. Ik zou haar dan voor lunchtijd weer ophalen en dan zou ze de rest van de dag thuisblijven. Ik had na het inschrijven ook met Gabi, een Au Pair uit Oostenrijk, afgesproken en wij zouden samen Louise, een Au Pair uit Duitsland meeten bij Le Vieux Port. Omdat ik vroeger weg moest om Paloma om te halen, het was drie kwartier lopen, moest ik in mijn eentje terug. Het leek heel makkelijk op de kaart, maar omdat de straatborden niet op elke hoek van de straat hangen, was ik maar een straat ingelopen waarvan ik dacht dat het de goede straat was. Niet dus. Ik heb twee uur rondgelopen totdat ik eindelijk een bordje zag met ´Rue Paradise´, mijn straat. Ondertussen had ik Isabelle al opgebeld dat ik te laat was en zij heeft gelukkig de school gebeld en er voor gezorgd dat Paloma de hele dag op school bleef. Wel heel sneu voor haar :( Ik ben benieuwd hoe ze straks reageert als ik haar kom ophalen..
Ze was erg blij toen ze me zag. Gelukkig! We zijn even bij de speeltuin gestopt om te spelen en vervolgens gingen we naar huis. Ze ging gelijk onder de douche en daarna mocht ze, voor deze ene keer omdat ze ziek was, een film kijken doordeweeks. Dit keer was het de Disneyfilm Tarzan.
Ik ben gaan koken en tafeldekken en daarna hebben we met het hele gezin gegeten. Patrice en Isabelle waren dit keer op tijd thuis. Er was niet veel eten in huis, dus ik moest met al mijn creativiteit een maaltijd bereiden. Het werd pasta met sperziebonenpuree, tomaat en courgette. Ik had geen idee dat sperziebonenpuree bestond. De saus was erg flauw, en ik vond het niet erg lekker. De kinderen overduidelijk ook niet. Ze aten het niet op.
Ik was de eerste dag vergeten de cadeau’s voor het gezin te geven, dus dat heb ik vandaag gedaan. Ik had hagelslag, stroopwafels, pepernoten en pannenkoekenmix meegenomen. Ze vonden het heeeel erg lekker!

  • 21 September 2014 - 14:32

    Ties:

    Hahaha doke toch :').. gaat je niet nog een keer gebeuren he ? Leuk om af en toe even te lezen hoe het gaat en wat je mee maakt !
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 6177

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: