DAG 12&13, Dominoes! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 12&13, Dominoes! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 12&13, Dominoes!

Blijf op de hoogte en volg Doke

28 September 2014 | Frankrijk, Marseille

Zaterdag zijn we met een aantal Au Pairs naar Notre Dame de la Garde geweest. Een bekende kathedraal in Marseille. Heel mooi en ook een super mooi uitzicht over de stad! Daar kwamen we een Au Pair tegen van mijn taalschool, Monica. Zij is de rest van de dag met ons meegegaan. Ze komt uit Hongarije en spreekt bijna geen Engels, dus we moesten wel Frans tegen haar praten. Eigenlijk heel goed :)
Daarna zijn we naar een International Fair geweest. Vooral veel meubels, eten, wijn en hebbedingetjes. Allemaal heeeeel leuk, maarja ik moet sparen voor Zuid-Afrika..
Om 18.00 was er een apératif bij mijn taalschool. Daar hebben we wat gegeten en gedronken en vervolgens ben ik nog met Gabi en Monica naar een Irish Pub gegaan. Heel gezellig en de haven is ook super mooi verlicht ’s avonds!
Toen ik ’s avonds terug naar huis liep, liepen er drie jongens me tegemoet. Eén van hen vroeg of ik een cigaret had en ik hoefde niet eens na te denken hoe ik moest antwoorden. M’n Frans wordt al beter :)
De volgende dag moest ik al vroeg op. Toen ik wegging was er nog niemand van de familie wakker. Gabi, Ella (een Duitse Au Pair) en ik gingen namelijk meedoen met het opbouwen van domino’s door de stad. In totaal een lijn van 2 kilometer, van het treinstation naar Le Vieux Port. De blokken waren ongeveer 20 cm bij 50 cm, denk ik, en 6 kilo. Het was vrijwillig, maar ondanks dat was het super goed verzorgd! We kregen maaltijden, drinken en spulletjes.
Alle vrijwilligers werden in groepen verdeeld. Wij waren groep 8. Elke groep was verantwoordelijk voor een deel van de dominolijn. Ter plaatse was een leider van de organisatie, in ons geval Maël. Een erg leuke jongen ;)
Elke groep had ook iets “speciaals”. Wij moesten een lus maken. Niet heel bijzonder, maar andere speciale dingen waren bijvoorbeeld een blok die van een etage naar beneden viel of uit een boom, van een hoge trap, door een gebouw, etc.
Het opbouwen was eigenlijk zo gedaan. Veel blokken konden later pas neergezet worden, omdat er nog mensen langs moesten kunnen en ook zodat niet alles zou vallen als er (per ongeluk) iemand een steen omstootte.
We begonnen met bouwen om 10.00 en de eerste steen werd omgegooid om 16.27. Rond 13.00 waren wij al klaar. Vanaf toen hebben we vooral de stenen moeten “bewaken” en er voor moeten zorgen dat ze niet werden omgegooid. Eén keer was er een kleine jongetje die een deel van de lijn had omgegooid. Expres, maar hij voelde zich daarna wel heel schuldig! We konden in de tijd dat we moessten wachten gelukkig ook even bij de andere groepen kijken.
Rond 16.35 vielen de blokken bij ons om en de mensen renden als gekken achter de blokken aan. Wij moesten bliijven staan en de blokken weer opruimen. Dit was eigenlijk ook zo klaar. Daarna verzamelde iedereen in een bioscoop waar je gratis drinken en een gratis maaltijd kon krijgen. Ook de film van de hele dag werd laten zien.
Leuk weekend!
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6175

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: