DAG 2, m'n eerste werkdag! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu DAG 2, m'n eerste werkdag! - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Doke Molenaar - WaarBenJij.nu

DAG 2, m'n eerste werkdag!

Blijf op de hoogte en volg Doke

17 September 2014 | Frankrijk, Marseille

Vanochtend moest ik om half 7 opstaan, veel te vroeg.. Daar moet ik nog even aan wennen.
Om kwart over zeven ging ik ontbijten. Met ‘nep’ brood en super zoete jam, maar gelukkig ook met een kop thee :) Daarna kwam Paloma ook ontbijten. Zij at toast met boter en honing. De toast werd dubbel gevouwen, maar omdat het hard was, brak het. Dit vond Paloma niet leuk. Ze wilde het niet meer eten. Toen heb ik in mijn beste Frans proberen uit te leggen dat het in je mond ook kapot gaat. In het begin wilde ze niet praten, maar op een gegeven moment ontdooide ze gelukkig en begon ze de toast alsnog te eten. Ze vond het toch wel lekker.
Isabelle en Patrice gingen ondertussen naar hun werk en ik moest met Paloma haar tanden gaan poetsen en spelen totdat een vriendin van Isabelle zou komen met haar dochter. Valerie en Violette. Het duurde érg lang voordat ze eindelijk ging tandenpoetsen, maar ze deed het wel. Op een gegeven moment werd ze een beetje nat van de kraan, omdat die te hoog voor haar was. Ze vroeg daarom om een krukje, maar ik begreep haar niet. Ik probeerde uit te leggen dat ik het woord ‘krukje’ in het Frans niet begreep en of ze me kon laten zien wat dat dan was. Ze werd gefrustreerd en ging onder haar dekens liggen. Weer zei ze een tijdje niets. Ik bleef maar een beetje tegen haar aanpraten dat ik haar gewoon niet begreep, maar dat ze het me wel kon uitleggen. En dat het voor ons allebei een beetje moeilijk is om elkaar te begrijpen. Ze kwam onder de dekens vandaan en zei dat ze dorst had. Daar gingen we wat drinken en in de keuken stond toevallig een grote kruk. Dus ze liet me zien wat ze bedoelde. Alles was weer goed.
We hadden daarna nog wat gespeeld en gelezen en vervolgens kwamen Valerie en Violette. Violette is ook een vriendinnetje van Paloma, dus zij gingen samen spelen. Ik heb met Valerie gepraat. Gelukkig kon ze erg goed Engels!
Rond lunchtijd gingen zij weer weg en moest ik lunch maken voor Paloma en mij. Daar hoorde ook groente bij die ze niet wilde opeten. Daarnaast was ze ook niet lekker, dus het ging allemaal erg moeizaam. Nadat ik had gezegd dat ze in ieder geval een deel van haar bord moest eten, wilde ze nog steeds niet. Ze wilde wel een carameltoetje, maar dat mocht ze alleen als ze haar groente had opgegeten. Ze antwoordde niet op wat ik zei en herhaalde alleen maar: Ik wil wel een caramel, maar niet de groente. Ik hield voet bij stuk en zei dat het goed voor haar was enzo. Ook ik moest groente eten. Uiteindelijk, na een half uur?, at ze dan toch haar groente en ook haar carameltoetje.
Nu ligt ze haar ‘dodo’ te doen. Ze was al erg moe, dus ze slaapt nu goed.
Straks moet ik haar wakker maken en klaarmaken voor zumba!

Camille, het buurmeisje op de eerste verdieping, hielp mij met het wegbrengen van Paloma naar de dansschool. Daarna liet ze me ook de supermarkt zien en haalden we Paloma weer op. Camille bleef nog even mij ons thuis totdat Baptiste en Alice terug kwamen van school, rond een uur of 6. Ik heb tot die tijd met Paloma “gespeeld”. Rond half zeven ging ik het avondeten klaarmaken met Baptiste en Alice hielp met het tafeldekken. Pamola kreeg voor het eten erg pijn aan haar oren en voelde zich niet lekker. Na het eten ging ze dan ook gelijk naar bed. Ik heb de tafel afgeruimd en vlak daarna kwam Patrice thuis. Met hem even kort gepraat over hoe de dag was verlopen en daarna ben ik gaan douchen. Nu zit ik op mijn kamer en ik heb net eventjes geskyped met thuis. Fijn om even je verhaal kwijt te kunnen in het Nederlands.

  • 17 September 2014 - 22:09

    Wout Van Den Boom:

    hoi Doke,

    Ik lees je reisverslag. Begrijp ik het goed dat je toch naar Marseille bent voor au-pair? Is het dan toch doorgegaan? Vind ik dan toch tof voor je!

    Groetjes,

    Wout

  • 18 September 2014 - 16:16

    William Molenaar:

    Hoi Doke,

    Erg leuk om alles te lezen. Als ik het zo leest gooien ze je niet gelijk in het diepen. Het ziet er goed uit.
    Veel liefs Pap

  • 18 September 2014 - 19:01

    Annemieke:

    Hee Dokie,

    Erg leuk om te lezen, zie het helemaal voor me.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Kus van je moeder.

  • 21 September 2014 - 19:24

    Eefje:

    heey lieve doke ik vind het leuk om je verslagen te lezen. Ik mis je heel erg en ik kijk er naar uit om je op te zoeken in marseille.je kamer valt me een beetje tegen vanwege de hitte. het is bloedheet als je gaat slapen
    doei xxxx mis je en hou heel erg veel van je
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx eefje je liefste zusje
Doke

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6166

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 02 Maart 2015

Au Pair in Marseille

Landen bezocht: